קרי ואובמה לא אומרים נואש – מנסים להחיות את המסלול הקטארי

שלמה ריזל No Comments on קרי ואובמה לא אומרים נואש – מנסים להחיות את המסלול הקטארי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האמריקנים לא מוותרים על הערוץ הקטארי: אתר וואלה דווח כי גורמים פלסטיניים בקהיר סיפרו היום בצהריים כי ארצות הברית וקטאר חידשו שוב את הניסיונות מצדם להגיע להבנות על הפסקת אש בין ישראל וחמאס, וזאת במקביל למאמץ המצרי-פלסטיני להסכם בין הפלגים הפלסטיניים לישראל שיביא להפסקת הלחימה בדרום.

הגורמים רמזו כי המאמץ האמריקני-קטארי מאט ומחבל בניסיונות המצרים. נציגים של הממשל האמריקני נמצאים אף הם בקהיר לצד משלחת שכוללת בכירים בחמאס בפתח ובג'יהאד האסלאמי. הגורמים מסרו כי המאמץ המצרי מתמקד כעת בשכנוע חמאס בשלב הראשון לעצור את הלחימה על בסיס ההבנות של שהתקבלו בשנת 2012 בסיום מבצע "עמוד ענן", שיביאו להפסקת אש בעלת היקף רחב יותר, דברי ואלה.

בינתיים, גורמים פלסטיניים החברים במשלחת המשא ומתן לקהיר אמרו הבוקר לסוכנות הידיעות "מען" כי בעיניהם ההפוגה ההומניטרית בת שבע השעות עליה הכריזה ישראל היא מבחן, שאם ישראל תעמוד בו, הפלסטינים מצדם ינצרו את האש למשך 72 שעות. בשעה 10:00 נכנסה כאמור לתוקפה הפסקת אש הומניטרית בת שבע שעות, עליה הכריזה הלילה ישראל באופן חד-צדדי.

נציג הג'יהאד האיסלאמי לשיחות בקהיר וסגן מנהיג הארגון זיאד נחאלה, אומר כי סוגיית פירוז רצועת עזה מנשק כלל לא עלתה בשיחות בקהיר, וזו דרישה לא מקובלת. הוא אמר לעיתון המצרי אל-אהראם כי איש לא יסכים לדבר על כך.
נציגי הפלגים הפלסטיניים צפויים להפגש היום (ב') בקהיר עם ראש המודיעין המצרי תוהאמי.



0 תגובות